SZKOLNY SYSTEM WSPIERANIA UCZNIÓW

ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 41 W RUDZIE ŚLĄSKIEJ

 

OBSZAR DZIAŁANIA

SPOSÓB REALIZACJI

 

Rozpoznawanie potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów

Diagnoza wstępna (pedagogiczna i psychologiczna):

  • Analiza dokumentacji (opinie i orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, karty obserwacji, dokumentacja wychowawcy klasowego, wyniki pomiaru wewnętrznego i zewnętrznego, wyniki klasyfikacji i promocji)
  • Wywiady (rodzice, wychowawca, nauczyciele)
  • Analiza wytworów dziecka
  • Obserwacje dziecka
  • Ankietowanie(zainteresowania, predyspozycje)
  • Testy socjometryczne

 

Indywidualizowanie pracy uczniów na zajęciach edukacyjnych

  • Dostosowanie wymagań na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
  • Karty pracy
  • Różnicowanie dla uczniów zadań domowych
  • Powierzanie ról
  • Stosowanie wzmocnień słownych
  • Formy organizacji pracy uczniów (indywidualna, grupowa, zbiorowa)
  • Ćwiczenia relaksacyjne

Oferta zajęć specjalistycznych

  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • Gimnastyka korekcyjna
  • Zajęcia specjalistyczne z pedagogiem, psychologiem szkolnym

Inne formy pozalekcyjne

  • Koła przedmiotowe, zainteresowań
  • Szkolne Koła Sportowe
  • Indywidualne konsultacje dla uczniów
  • Działalność w Samorządzie Uczniowskim
  • Konkursy, zawody, turnieje, wystawy, akcje
  • Szkolny Festiwal Twórczości Uczniowskiej

Wspierająca funkcja rodziców

  • Udostępnienie dokumentacji z badań dziecka
  • Stały kontakt ze szkołą

 

Wspierająca funkcja organu prowadzącego

 

  • Specjaliści w szkole
  • Nagrody
  • Finansowanie zajęć pozalekcyjnych
  • Zajęcia rewalidacyjne
  • Współpraca z placówkami specjalistycznymi

 

Wspierająca funkcja Kuratorium Oświaty

 

  • Szkolenie dyrektorów i rad pedagogicznych
  • Organizowanie konkursów o zasięgu wojewódzkim